+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Nieuwe relatie

Junior Member

Nieuwe relatie

Hallo,

Ik ben beginnen gokken rond mijn 18e, telkens in periodes (soms eens een jaar niet enzo). Begonnen met bingo’s, daarna periode van poker online en op het laatst sportweddenschappen. Over de jaren heen heb ik zeker tienduizenden euro’s vergokt. Van mijn 23e had ik een relatie met een meisje en woonden we een jaar samen. We hadden nooit moeite om rond te komen maar veel sparen kon ik ook niet. Ik durfde het haar echt niet te vertellen tot ik op een bepaald moment niet anders kon (we waren aan het kijken om te bouwen). Ze verbrak daarop de relatie. Ik spreek over november 2011. Op dat moment was ik dus blut en met een maandelijkse aflossing (die in november dit jaar afloopt) van zo’n 250 €.

Nu, sinds een 9-tal maanden heb ik een nieuwe relatie die echt goed zit. Financieel gaat het me ook niet slecht (gezien de situatie weliswaar - ik heb zo’n 15K op de spaarrekening). En belangrijker: sindsdien gokvrij!

Ik voel bij haar stilaan de behoefte om samen te gaan wonen maar ik hou nog wat de boot af. Ik ben van plan eerstdaags over mijn verleden te vertellen. Wat raden jullie aan? Onmiddellijk ALLES vertellen of wat proberen te verbloemen? Zij gaat er van uit dat ik een goed gevulde spaarboek heb (ik ben er nu 29 trouwens).

Ik zie haar echt graag en zij mij zeker en vast ook maar ze heeft volgens mij wel een toekomst voor ogen met een heel mooi en groot huis ed, niet evident natuurlijk met mijn financiële situatie.

Bedankt voor de raad.

Paselie

Senior Member
    Hoi Paselie,

Knap dat je 9 maanden niet gegokt hebt!

Het is een interessante vraag : wat en hoe vertel je over (eerder) gokken tegen je partner? Iets waar we allemaal wel eens mee worstelen denk ik. En het is goed dat je het wilt vertellen: een ‘geheim’ dragen is lastig voor jezelf én niet goed voor de relatie. En ze kan het maar beter van jezelf horen dan via anderen vroeg of laat.
    Al bij al vind ik dat 15.000 spaargeld niet slecht is als 29-jarige, veel mensen van die leeftijd hebben niet meer gespaard. Toch maak je je zorgen over hoe je partner gaat reageren. Over 6 maanden is je lening al afbetaald en heb je weer wat bij gespaard: toch niet slecht! Het ergste wat een gokker kan doen is te denken dat opnieuw gokken de financiële situatie gaat verbeteren hé. Maar dat weet je wel: met gokken maakte je schulden, nu ben je door niet meer te gokken aan het winnen hé ;-)!

Uit ervaring weet ik wel dat het belangrijk kan zijn hoe je iets vertelt. Spreken over ‘verslaving’ kan afschrikken. Ik spreek nu liever over niet goed met geld om kunnen gaan: dat ik een periode te veel geld uitgaf, ook aan gokken. En dat ik daarom mijn geld nu graag laat beheren of op zijn minst iemand toezicht laat hebben op inkomsten en uitgaven. Zo bescherm ik mezelf, verberg ik niets en geef ik anderen geen aanleiding te wantrouwen.
    Open kaart spelen dus qua financiën en over de periode dat je gokte, ook dat dit problemen gaf in vorige relatie, is mijn raad. Of je al-dan-niet over ‘gokverslaving’ spreekt zou ik goed overwegen. Wel zal ze zich misschien zorgen maken over je toekomstige uitgaven: goede afspraken maken hoe jullie financiën in alle openheid gaan bespreken/delen in de toekomst kan het vertrouwen enkel ten goede komen.

Succes!

Senior Member
    Welkom op dit forum paselie. Goed dat je werk maakt van te stoppen met gokken!
    Mijn raad is ook om je gokprobleem uit het verleden niet te verzwijgen.
    Dat je nu 9 maanden gespaard hebt is een teken dat je kiest voor een toekomst, een toekomst met haar en niet met gokken. Goede keuze!
    Het is goed dat je kiest voor wat écht belangrijk is in het leven en hiernaar handelt. Wie niet gokt, die wint! Ook op relationeel vlak ;-)!

Anneke

Senior Member

+ Reageren op discussie

Regels voor berichten